??!

Reviews

(966)
(66)
(36)
(28)
(82)
  • Product Quality
    2.5 (31)
  • Return Claim MadeYes (2) · No (27)
  • Customer Service
    2.8 (32)


Joe

JoePerth, WA

Appealing customer service - Last time was final time

published
Customer Service
Product Quality
Return Claim MadeNo

Jay

JayPeel, WA

  • 2 reviews

Do not get pierced here!

published

Do not go here for professional or quality piercings! For starters guns should not be used at all as they are blunt forced trauma to the skin and can not be pierced straight or even! Secondly appointments are in 10 minutes slots which is not enough time to mark up piercings and give the customer a proper consult.
Aftercare information is incorrect.
Jewellery is cheap and not suitable for fresh piercings.
Staff have very little piercing knowledge.

Customer Service
Product Quality
Return Claim MadeNo
Store LocationMandurah Forum
See all answers

Staff are amazing, one stop shop for all your beauty

published

Excellent Customer Service, one stop shop.sll for all your beauty needs. Book in for your free consult for any service, the girls are proffesional and make you feel at easy

Horrible. Waste of money.

published

I had a nose piercing but it fell out in the middle of the night the second day it was pierced. I went back to the shop to inform them and they said the only option was to pierce it again but I have to pay for it. The money I paid included the jewellery but she used the same jewellery from last time. They know I go to sleep (like every other human) they should have had better reassurance and it should be free as it was there fault not mine. Horrible place. Horrible service. Would highly advise never going there. A complete waste of $100. Biggest regret of my life.

Customer Service
Product Quality
Return Claim MadeNo
1 comment
Essential Beauty
Jon D.Essential Beauty

Hi Ruby,

Were sorry to hear that your experience was not what you expected. Please give our salon a call so that we can address your concerns asap.


Janccia Zimmer

Janccia ZimmerMetropolitan Adelaide, SA

Eyebrow and lip wax! It was so well done!

published

Aliece was soo kind and awesome and she did such a good job my eyebrows were in such good shape after she was done and also now i dont have a mustache ! Thank you!

Customer Service
Product Quality
Return Claim MadeNo
Store LocationMunno para
See all answers
1 comment
Essential Beauty
Jon D.Essential Beauty

Hi Janccia,

Thank you for choosing Essential Beauty. We appreciate you leaving a review, we hope to see you again soon.


Lisa M

Lisa MSouth East Queensland, QLD

Terrible experience - kids ear piercing

published

I wouldn't recommend taking children here at all. My daughter needed a few minutes to build up the courage to have her ears pierced. 8 minutes into the appointment (in this 8 minutes we'd also done paperwork, earmarking, and cleaning) we were ready to go, but we were asked to leave. Apparently, it is a 10-minute appointment allocation. They said it usually takes 2 minutes and we took too long. That was it - it was just awful. No care for the child involved from the staff whatsoever. A very disappointed birthday girl and a terrible experience.

Customer Service
Product Quality
Return Claim MadeNo
Store LocationIndooroopilly, Brisbane
See all answers
2 comments
Essential Beauty
Jon D.Essential Beauty

Hi Lisa,

Were sorry to hear that your experience was not what you expected. Please give our salon a call so that we can address your concerns asap.

Lisa M
Lisa M

Disappointed Parent

Disappointed ParentCentral Highlands and Goldfields, VIC

Childrena ear piercing

published

After advanced booking online for a double operator ear piercing at Highpoint melb for my young daughter. Attended at time of booking to be told only one gun was working and only 4 earrings to choose from. No comfort bear was offered to my daughter like stated on website and no after care spray available. I would never recommend this service to parents, best to look elsewhere. Very disappointed with service and lack of stock.

Customer Service
Product Quality
Return Claim MadeNo
Store LocationHighpoint Essential Beauty
See all answers
1 comment
Essential Beauty
Jon D.Essential Beauty

Hi,

Were sorry to hear that your experience was not what you expected. Please give our salon a call so that we can address your concerns asap.


Jodie

JodieWestern Australia

Who does that?

published
Customer Service
Product Quality
Store LocationEssential Beauty Bassendean
2 comments
Essential Beauty
Jon D.Essential Beauty

Hi Jodie,

Were sorry to hear that your experience was not what you expected. Please give our salon a call so that we can address your concerns asap.

Jodie
Jodie

Cookie-cut answer Jon D from Essential Beauty. I already tried that and your franchisee has all my details, so if she wanted to, she could get in touch with me...

Metal gives infection

published

I got my seconds and only a few days after both my ears became septic and extremely infected, to the point where I was forced to take the piercing out for my ear to heal.

Customer Service
Product Quality
Return Claim MadeNo
Store Locationessential beauty ingle farm
See all answers
1 comment
Essential Beauty
Jon D.Essential Beauty

Hi Garima,

Were sorry to hear that your experience was not what you expected. Please give our salon a call so that we can address your concerns asap.

breanna

breannaPerth, WA

Do not ever go to essential beauty for a piercing 9/10 they get it wrong

published
Store Locationcockburn gateways
1 comment
Essential Beauty
Jon D.Essential Beauty

Hi Breanna,

Were sorry to hear that your experience was not what you expected. Please give our salon a call so that we can address your concerns asap.


Kerry06

Kerry06Greater Melbourne (Metropolitan), VIC

  • 6 reviews

Great customer service

published

I had a lovely girl pierce my ears on Friday she was friendly and professional, I would highly recommend her. I was surprised to read the comments as I may not have used them, I was a walk in and didn't have to wait too long

Customer Service
Product Quality
Return Claim MadeNo
Store LocationSouthland
See all answers
1 comment
Essential Beauty
Jon D.Essential Beauty

Hi Kerry06,

Thank you for choosing Essential Beauty. We appreciate you leaving a review, we hope to see you again soon.


Isabel W

Isabel WWestern Australia

  • 2 reviews

Awful Piercings. Would not recommend them to anyone.

published

I went to Essential Beauty to get my second lobe piercing. The piercing was done by a gun and someone who was obviously not a professional. The piercing was extremely crooked and even though I cleaned them the exact way I was told too they were still infected and never healed even after an entire year. I went to another piercing shop to have the piercing looked at and they were appalled saying it was placed incorrectly and just looked awful. I had them pierced again by the professional and caused me no problems since. Please do not go to Essential Beauty if you want your piercings done properly with sanitary equipment. Always go to a piercer that you have researched.

Customer Service
Product Quality
Return Claim MadeNo
Store LocationEssential Beauty
See all answers
1 comment
Essential Beauty
Jon D.Essential Beauty

Hi Isabel,

Were sorry to hear that your experience was not what you expected. Please give our salon a call so that we can address your concerns asap.


Cyndi D.

Cyndi D.Greater Melbourne (Outer), VIC

Poor service & non-existent customer service.

published
Customer Service
Product Quality
Return Claim MadeNo
Store LocationEssential Beauty Frankston
See all answers
1 comment
Essential Beauty
Jon D.Essential Beauty

Hi Cyndi,

We’re sorry to hear that your experience was not what you expected. Please give our salon a call so that we can address your concerns asap.


Nikki T.

Nikki T.Greater Melbourne (Metropolitan), VIC

Avoid them !! If u don't want your piercing not symetrical

published

I will give them zero if there is zero. They are not resposible for anything they pierce. They will blame on u. They said u don't come back early to let them know is not symetrical and they don't care ur swollen prevent u to check the symetrical piercing. They just don't care wot ur reason. They always right on everything. U need to paid more. Worst they will force you to buy their product after service. U don't want unhappy result feel horible for the uneven ear pierce then avoid them. I got pic to prove

Customer Service
Product Quality
Return Claim MadeNo
Store LocationEssential beauty Melbourne central
See all answers
1 comment
Essential Beauty
Jon D.Essential Beauty

Hi Nikki,

We’re sorry to hear that your experience was not what you expected. Please give our salon a call so that we can address your concerns asap.

Ripped off skin instead of the hair during wax

published

Had a wax at essential beauty and it was the worst wax I’ve ever had. Literally had the skin ripped off both sides and bruises. My skin was burning and so sore, a week later and the skin is still red and sore. The hairs were just snapped off as there’s is already growing back. Emailed the store and they didn’t even apologise and said they were sorry it wasn’t what I expected. I’ve had to buy products to help reduce the pain and broken skin. Used the contact form on essential beauty twice with no response. Zero recommendation to go to essential beauty.

Customer Service
Product Quality
Return Claim MadeNo
Store LocationChirnside Park
See all answers
1 comment
Essential Beauty
Jon D.Essential Beauty

Hi Mel,

We’re sorry to hear that your experience was not what you expected. Please give our salon a call so that we can address your concerns asap.

Should be able to rate zero. Complete waste of money

published

Tan completely washed off after one day apart from leaving a few minor bronze patches randomly over my body. It has left me looking utterly ridiculous. Beyond disappointing especially after carefully following instructions given

Customer Service
Product Quality
Return Claim MadeNo
Store LocationRundle Mall
See all answers
1 comment
Essential Beauty
Jon D.Essential Beauty

Hi Lauren,

We’re sorry to hear that your experience was not what you expected. Please give our salon a call so that we can address your concerns asap.


Zero rating - Essential Beauty Mirrabooka

published

Having been waxed for over 30 years and have never had an experience like this. Missed patches of hair while doing Brazilian. Went over the same area 10 times, whilst still missing hair. Then when she had finished, she asked me to check if she had missed any hair. Couldn’t get out of there quick enough. Let alone how old and dirty the place was.

Customer Service
Product Quality
Return Claim MadeNo
Store LocationEssential Beauty Mirrabooka
See all answers
1 comment
Essential Beauty
Jon D.Essential Beauty

Hi Marie,

We’re sorry to hear that your experience was not what you expected. Please give our salon a call so that we can address your concerns asap.


Ennylou

EnnylouPerth, WA

  • 5 reviews
  • Verified customer

Can’t give zero star rating go there at your own risk

published
Customer Service
Product Quality
Return Claim MadeNo
Store LocationEssential Beauty Warwick WA
See all answers
2 comments
Essential Beauty
Jon D.Essential Beauty

Hi Ennylou,

We’re sorry to hear that your experience was not what you expected. Please give our salon a call so that we can address your concerns asap.

Ennylou
Ennylou

David L.

David L.

  • 2 reviews

Being ripped off

published

Bought thick gold nose ring for $100 from essential beauty innaloo it didn’t fit the hole they pierced on a earlier date and they charged me $100 for a $60 gold nose hoop I wouldn’t recommend going there

September 12th 2019 Update: [name removed] Pisano hair design innaloo

I went there for a men’s style haircut I was told that the price was $30 he double billed me on my eftpos card I didn’t get a receipt but I found out later on my bank statement I would not advise to go there please check your receipts and bank statements

Customer Service
Product Quality
Return Claim MadeNo
Store LocationInnaloo
See all answers
1 comment
Essential Beauty
Jon D.Essential Beauty

Hi David,

We’re sorry to hear that your experience was not what you expected. Please give our salon a call so that we can address your concerns asap.


Kyla

KylaGreater Melbourne (Outer), VIC

  • 2 reviews

Eyebrow wax

published

This is honestly the worst eyebrows I’ve ever had, i went in there asking for thic eyebrows which she didn’t even ask how I wanted them. Then she didn’t put anything on my skin to take away any thing left on my skin. I’ve come out with very thin eyebrows with blotches all over them and been red for 3 days. This lady had glasses on and blonde hair. Never going back.

Customer Service
Product Quality
Return Claim MadeNo
Store LocationEssential Beaty
See all answers
1 comment
Essential Beauty
Jon D.Essential Beauty

Hi Kyla,

We’re sorry to hear that your experience was not what you expected. Please give our salon a call so that we can address your concerns asap.


Page 1 of 59

Questions & Answers

Asiya I.

Asiya I.asked

Are your jewellery sterilised before used?

2 answers
Kerry06
Kerry06

It seemed like a very clean salon

Fired Up
Fired Up

Check with the company


Adriel M.

Adriel M.asked

Is the equipment for piercing the ear lobe sterilised?

1 answer
Fired Up
Fired Up

Ask EB


Vicky

Vickyasked

How long do I use the spray on ear? Could I spin the ear ring now?

1 answer
Fired Up
Fired Up

You could try it


Get an answer from our members and Essential Beauty representatives

ieatwords.com.au has affiliate partnerships. These do not influence our content moderation policies in any way, though ieatwords.com.au may earn commissions for products/services purchased via affiliate links.