??!

Reviews

(45)
(12)
(2)
(6)
(5)
  • Consistency
    4.0 (16)
  • Build Quality
    3.1 (17)
  • Value for Money
    3.7 (17)
  • Ease of Use
    4.0 (16)
  • Cleaning & Maintenance
    3.8 (17)
  • Product is used:
    • Daily (17)
    • Several times a week (2)
  • Noise Level
    3.0 (4)
  • Milk Frothing
    4.0 (17)


First one was faulty the second was used

published

I was very happy with the coffee my first one was making until large amounts of water were leaking out the base under the water tank. I just received a replacement and when I’ve opened there’s traces of coffee in the grinder. Very disappointed



Purchased at David Jones Online Store for $400.00.

Build Quality
Value for Money
Ease of Use
Cleaning & Maintenance
Noise Level
Consistency
Milk Frothing
Product is used: Daily
See all answers
2 comments
Sunbeam
Customer CareSunbeam
Anna T.
Anna T.

Thank you for the response. The retailer resolved the issue. I have photos which show the issue if you would like to see.


Hamish G

Hamish GCanberra 2600, ACT

Save your money!

published

I've just returned this coffee machine to Domayne and exchanged it for the Breville Barista Express.
I echo each of the points Ken made in his review:
- the grinder only produced coffee when on a setting above 20
- the auto grinder is incredibly messy
- the pump seemed underpowered and could never deliver a nice shot of espresso
- the machine began leaking in less than a week

Overall, purchase the Breville Barista Express and save yourself the stress.

Purchased in December 2020 at Domayne ACT, Fyshwick for $375.00.

Build Quality
Value for Money
Ease of Use
Cleaning & Maintenance
Noise Level
Consistency
Milk Frothing
Product is used: Daily
See all answers
ken morgan

ken morganSydney, NSW

  • 3 reviews
  • Verified purchase

Disappointed, really wanted to like it.

published

Purchased in December 2020 at Costco for $369.00.

Build Quality
Value for Money
Ease of Use
Cleaning & Maintenance
Noise Level
Consistency
Milk Frothing
Product is used: Daily
See all answers
3 comments
Sunbeam
Customer CareSunbeam

Thank you for your feedback and we hope you like your new machine.

ken morgan
ken morgan

If you read the review, i ended up returning it.

Sunbeam
Customer CareSunbeam

Yes I did see that Ken - I did say NEW machine meaning not the returned one.
Thank you again :)

Rini

RiniLaunceston, TAS

Grinder issue?

published

Had the machine for a month and it's getting a bashing. Still working out how to make a good long black... But now all of a sudden it only seems to grind on the left, making a mess - now I understand what the grind basket is for, but wasn't doing this before? Did the full cleaning cycle, no change. Could something be wrong with the grinder?

Purchased in November 2020 for $399.00.

Milk Frothing
Product is used: Daily
1 comment
Sunbeam
Customer CareSunbeam

llee

llee

  • 2 reviews

Perfect until it stopped working within 10 months

published

This coffee machine was everything I had hoped for. Made amazing coffee, was easy to use, frothed milk perfectly. Then we noticed the machine was leaking. Thinking that either it was us spilling it, or just a design fault but not a major issue, we kept using it. Then the power failed and tripped our safety switch. Like many reviews below, I was guttered as this was otherwise the perfect machine. Due to being a known issue and within the warranty, sunbeam were good with the refund through the retailer. If I could be confident that the issue was resolved I wouldnt hesitate to buy this machine again, however judging from the rest of e reviews it seems unlikely that that has happened in this model

Purchased in March 2020 for $480.00.

Build Quality
Value for Money
Ease of Use
Cleaning & Maintenance
Noise Level
Consistency
Milk Frothing
Product is used: Daily
See all answers
1 comment
Sunbeam
Customer CareSunbeam

Mustie

MustieGreater Melbourne (Inner), VIC

Machine Leaking

published
1 comment
Sunbeam
Customer CareSunbeam

Hello Mustie,
I have sent you a DM with some options for you. Please have a read, hopefully we can make you a happy coffee drinker again.


Leaked more water than a garden hose. Gave an electric shock.

published

Bought this almost a year ago and thought it was good until we noticed it leaked water, so took it back for a replacement. Our replacement leaks worst than the first. And the last time I used it I pressed the button on the manual shot and got an electric shock. We bought this for the good reviews, but I see we are not the only ones with these problems. Will be asking for a refund.

1 comment
Sunbeam
Customer CareSunbeam

Hello Very unhappy,
Sorry to hear about your bad experience with this unit, please unplug and do not use this unit anymore.
All our products come with a 12 month replacement warranty so please do return your faulty unit for another one.


moonsmoke858

moonsmoke858South-Eastern Region, NSW

Unhappy.

published

Bought this machine two days ago from Harvey Norman. It leaked like a sieve ( I took out the red plug from the base of the water tank as indicated) all over the bench top and on the floor the twice I tried it.
Also the red light came on from the grinder which meant it was protecting the motor. There were a lot unspent beans in the lower burr too.??
I phoned Harvey Norman and they were most helpful, said bring it in for another new one.
Debating risking another Sunbeam after reading so many negative comments about this same problem, or go for a Breville Express BES 780.

Purchased in October 2020 at Harvey Norman for $568.00.

Build Quality
Value for Money
Cleaning & Maintenance
Product is used: Daily
See all answers
3 comments
Sunbeam
Customer CareSunbeam

Hello moonsmoke858,
We're sorry to hear about your bad experience. Unfortunately you have purchased a faulty unit, please return it to the retailer you purchased it from for a replacement.

moonsmoke858
moonsmoke858

Seems like I didn't seat the water tank properly according to the dealer, but I wasn't happy with the machine in any case so decide to sell it and buy a Breville Oracle instead.

Sunbeam
Customer CareSunbeam

We are sorry about that but hope you enjoy your new machine!

Chiken

ChikenGreater Melbourne (Outer), VIC

  • 9 reviews
  • Verified purchase

A dud!

published

I had this for exactly 1 month. The unit started to leak after 10 uses, my wife thought it wasn't an issue, but it leaked during the night and left the stain on the table to lift up. If that wasn't bad enough, the unit stopped mid way through a shot of coffee and never turned back on.

Purchased in September 2020 at Sunbeam Australia for $350.00.

Build Quality
Value for Money
Ease of Use
Cleaning & Maintenance
Consistency
Milk Frothing
Product is used: Several times a week
See all answers
1 comment
Sunbeam
Customer C.Sunbeam

Hi Chiken,
Sorry to hear, sometimes things happen but you can of course return under warranty.

Great machine but repeated no power faults

published

First machine worked for 3 weeks then no power, second replacement machine approx 6-8 weeks, exact same issue. Fantastic coffee machine but frustrating to have to organise travel to store and replacements each time .

Purchased in July 2020 at David Jones Online Store for $479.00.

Consistency
Milk Frothing
Product is used: Daily
3 comments
Sunbeam
Customer C.Sunbeam

Hi Unhappycustomer,
Sorry to hear but sometimes things do happen and that's why you have the warranty.

Unhappy customer
Unhappy customer
Sunbeam
Customer C.Sunbeam

HI Unhappy customer,
Hopefully all good now.


Disappointed

DisappointedSouthwest, VIC

Repeated faults

published

Originally purchased 2 months ago, and loved our machine! Made fantastic coffees. This machine then had an electrical fault that was cutting out our power and had to be returned. Our replacement machine had a problem with the grinder straight out of the box and would only grind on a setting on 25 or higher. Any less, and it would spit out almost no beans. Rang customer support who advised me that they knew what the issue would be, but said to take back for a replacement machine. Now onto our 3rd machine in 2 months and this machine also has the exact same issue with grinding. Have tried all troubleshooting and different beans, with no success.

Purchased in July 2020.

Build Quality
Value for Money
Ease of Use
Cleaning & Maintenance
Consistency
Milk Frothing
Product is used: Daily
See all answers
1 comment
Sunbeam
Customer C.Sunbeam

Steph A

Steph ANew South Wales

  • 2 reviews

Love love love!

published

Love love love! Took a few try’s to get the hang of it but absolutely love it now!
Even my partner who has never used a coffee machine before has got it down pat!

Purchased in September 2020.

Build Quality
Value for Money
Ease of Use
Cleaning & Maintenance
Consistency
Milk Frothing
Product is used: Daily
See all answers
1 comment
Sunbeam
Customer C.Sunbeam

Hi Steph A,
Thanks for the great review! Enjoy :) Kind regards Sunbeam


Raf N.

Raf N.Perth, WA

  • 2 reviews
  • Verified purchase

Not consistent, at least for us

published

We bought this machine from Good Guys a few weeks ago. Initially we thought we were doing something wrong, so my wife and I bought a precision kitchen scales and a calibrated tamper. That way we could rule out applying to much/little pressure and having too much/little grinds on the basket. We even bought a Sunbeam Precision Grinder EM0700 separately. It turns out we get different results every time.
Not consistent, at least our machine isn’t.

Purchased in August 2020 at The Good Guys for $475.00.

Build Quality
Value for Money
Ease of Use
Cleaning & Maintenance
Product is used: Daily
GrinderSunbeam Precision EM0700
See all answers
2 comments
Sunbeam
Customer C.Sunbeam

Hi Raf N,
So sorry to hear of this. We can assist further. Please call us on 1300 881 861 or email [email protected] with your contact details and purchase receipt. We can further trouble shoot. Kind Regards Sunbeam

Raf N.
Raf N.

PIS7OL

PIS7OLCanberra 2600, ACT

  • 2 reviews
  • 1 like

Great coffee, not durable!

published

This machine is capable of making great coffee and suits a home environment where it may be used 3-4 times a day. Easy to use, clean and produce barista quality coffee with the right beans. Only problem is the two machines we have now had, developed water leaks from the bottom of the unit. Based on other reviews on this page, it seems to be inherent in the quality and design of the unit. I’m not sure I will use another as there is risk of electrical components coming in contact with water that is leaking internally.

Purchased in May 2020.

Build Quality
Value for Money
Ease of Use
Cleaning & Maintenance
Consistency
Milk Frothing
Product is used: Daily
See all answers
3 comments
Sunbeam
Customer C.Sunbeam

Hi PIS7OL,
So sorry to hear of this. Please return this unit to the store of purchase for a replacement or a refund. Kind Regards, Sunbeam

PIS7OL
PIS7OL

Thanks, but my concern with this happening twice now is it will just happen again. What has Sunbeam done to fix the root cause of the problem? Internal water leaks on an electrical appliance could endanger someone's life.

Sunbeam
Customer C.Sunbeam

Hi PIS7OL,
This is not a major fault, however being a newly released product we do monitor any issues closely. These units are a replacement warranty only. Kind Regards Sunbeam

red

redSouth West, WA

  • 4 reviews

sunbeam barista max 5300

published

bought the Sunbeam barista max 5300 just over a week ago from the Good Guys Bunbury WA, I have to say money well spent works a street cant fault it not one bit

Purchased in July 2020 at The Good Guys.

Build Quality
Value for Money
Ease of Use
Cleaning & Maintenance
Consistency
Milk Frothing
Product is used: Daily
See all answers
1 comment
Sunbeam
Customer C.Sunbeam

Hi red,
Thank you for the great reveiw! Enjoy :). Kind Regards Sunbeam

Julian D.

Julian D.Sydney Surrounds, NSW

Loving it!

published

Purchased in May 2020 at Harvey Norman for $479.00.

Build Quality
Value for Money
Ease of Use
Cleaning & Maintenance
Consistency
Milk Frothing
Product is used: Daily
See all answers
2 comments
Sunbeam
Customer C.Sunbeam

Hi Julian D.
Thanks for the great review! If you do experience any issues please call us on 1300 881 861. Enjoy! Kind regards, Sunbeam .

Julian D.
Julian D.

Thank you. We have called the customer service line to ask some questions and you guys were excellent.


M P.

M P.

  • 2 reviews
  • Verified purchase

Changed my life (well my mornings anyway), a ritual i look forward to everyday

published

I ended up getting the EM7000 Cafe Series with a separate grinder. The EM7000 is truly cafe grade from the portafilter, the tamper and just the way the grouphead is hot and the finish is entirely in metal just like the speciality Italian jobs.

Purchased in February 2020 at The Good Guys for $499.00.

Build Quality
Value for Money
Ease of Use
Cleaning & Maintenance
Consistency
Milk Frothing
Product is used: Daily
See all answers
2 comments
Sunbeam
Customer C.Sunbeam

Hi M P.
Thanks for the great feedback! Great coffee does make an excellent start to the day.

Sunbeam
Customer C.Sunbeam

Hi M.P,
You are indeed correct. :) The new Instruction Manuals have been updated to reflect 20 as the better grind setting.


Janee69

Janee69

  • 2 reviews

Seems great so far

published

We Brought this in just under a week ago so still trying to work out the perfect grind and tampering for us
The coffee is nice and hot and the machine very easy to use.
The only issue I have with it is how slow it grinds the beans! not sure if I am doing anything wrong but it just seems to grind really slowly. If anyone has any suggestions I would appreciate them. Other then that, very happy with out purchase. We owned an Automatic grinding machine prior which lasted 8yrs so hoping to get the same lifespan out of this Sunbeam :-)

Purchased in February 2020 for $490.00.

Build Quality
Value for Money
Ease of Use
Cleaning & Maintenance
Consistency
Milk Frothing
Product is used: Daily
See all answers
4 comments
Sunbeam
Customer C.Sunbeam

Hi Janee69 .
Thanks for your feedback. Great to hear you're enjoying your EM5300. In regards to the grind - the finer the grind - the slower it will take to extract.
Enjoy !

Janee69
Janee69

Thanks for that. Unfortunately when I select the slower grind the grinder stops due to overheating. How full should the head be filled? Overflowing? I'm thinking I might be trying to put too much in?

Sunbeam
Customer C.Sunbeam

Hi Janee69,
Please call us on 1300 881 861 and we can assist you further.


Ange01

Ange01Nelson

Cute but messy.

published

The machine sits nicely on the bench and the built in grinder works really well. The negatives for me (and it is probably me doing something wrong) are the excess coffee grinds is wasteful and messy (and I do move the handle side to side), and using the steam wand is quite a process. You need to turn right and wait until the light glows blue, then switch back for a while until it heats, then switch to the right again. Seems quite convoluted.

Purchased in December 2018.

Build Quality
Value for Money
Ease of Use
Cleaning & Maintenance
Consistency
Milk Frothing
Product is used: Daily
See all answers
1 comment
Sunbeam
Customer C.Sunbeam

Hi Ange01,
You could always grind into a container then use from there to avoid waste.
Thank you for taking the time to review for us.


Steve T

Steve TMurray Region, NSW

  • 11 reviews
  • Verified purchase

Fantastic machine at last

published

First off I want to say I have had many espresso machines, both manual, full auto and Pod, and this is the best machine I have ever owned.
It makes a terrific cup of coffee, I have mine as a small black and after getting the grind and doing everything the manual says to do I get a perfect cup every time. A great cup the correct temperature and a wonderful thick creama

Purchased in February 2020 at Bing Lee Physical store for $558.00.

Build Quality
Value for Money
Ease of Use
Cleaning & Maintenance
Consistency
Milk Frothing
Product is used: Daily
See all answers
1 comment
Sunbeam
Customer C.Sunbeam

Hi Steve T, it is a great machine, thank you for taking your time to review it!


Page 1 of 4

Questions & Answers

Hayden S.

Hayden S.asked

Hi,
I've had my machine for a couple of months now, has worked well without any issues until today the machine won't turn on at all? I've confirmed that the power points are fine and work with other appliances it's just this machine that seems to have died overnight.

1 answer
Sunbeam
Customer CareSunbeam

Hello Hayden S.
So Sorry to hear of your coffee troubles, I have never heard of this problem before, so I can't advise as to what could have happened.
If it is still not working please take it back to your retailer for a replacement.


Becky

Beckyasked

Sometimes theres some water underneath the machine after I use it

2 answers
Sunbeam
Customer CareSunbeam

Hello Becky,
I'm sorry about that, must be very inconvenient to clean up each time. The machine should not be doing that, could you please return it to your retailer for a replacement.

Becky
Becky

Thank you have done so


Seaspirit

Seaspiritasked

I have lost the directions for using my machine. Where can I find the directions

4 answers
Seaspirit
Seaspirit

Can you send me the guide for using this machine. Mine has been lost

Seaspirit
Seaspirit

Please send me the directions for using the coffee maker.

beebeegee
beebeegee

Not hard to find. Links are just above the specs... https://www.sunbeam.com.au/Barista-Max-Espresso-Machine.aspx


Get an answer from our members and Sunbeam representatives

ieatwords.com.au has affiliate partnerships. These do not influence our content moderation policies in any way, though ieatwords.com.au may earn commissions for products/services purchased via affiliate links.